حل مشکل php-mongodb _clock_gettime

اگر قصد ارتباط بین php و mongodb روی پلتفورم مک و ال کپیتان داشته باشید، نیاز به php mongo-db دارید و اگر هم از brew برای اون استفاده کنید ، ممکن هست به ارور زیر بخورید:

 

تو این شرایط اول xcode-select رو از اپ استور به آخرین ورژن اپگرید کنید. اگر هم ندارید با دستور زیر نصب کنیدو بعد آپگرید کنید:

 

تو قدم بعدی باید پکیج نصب رو ادیت کنید. با توجه به اینکه چه پکیجی رو انتخاب کردید ،‌مثلا php56-mongodb باید همون پکیج ادیت شه.

و دستور شرطی زیر رو توی قسمت install بزارید:
مثلا یه همچین چیزی:

 

توجه داشته باشید که ادیتور پیش فرض brew ،ادیتور vim هست واگر بلد نیستید باهاش کار کنید این دو تا دستور بدردتون می خوره:

 

قدم اخر هم نصب مجدد با استفاده از تغییراتی که الان دادید هست:

 

موفق و پیروز باشید

روش های افزایش کارایی مغز

روش های عمومی افزایش کارایی مغز رو با هم جلو میریم.

روش های سریع ، با ماندگاری کوتاه:

۱-brainstorm طوفان فکری (مغزی یا یه چیزی در همین مایه ها)

brainstorm طوفان فکری (مغزی یا یه چیزی در همین مایه ها) می تونه شروع بسیار خوبی برای مسائلی باشه که نیاز به فک کردن های عمیق داره، مثل نوشتن مقاله یا درس خوندن برای امتحان. در واقع باعث بالا رفتن خلاقیت می شه.

brainstorming رو مشابه استارت ماشین برای راه افتادن می دونن.

 

 

۲-عمیق تر نفس بکشید

تنفس عمیق میزان جریان خون و سطح اکسیژن اون رو افزایش و طبیعتا عملکرد مغز را بهبود می بخشه.

۱۰ الی ۱۵ دقیقه تنفس عمیق در هر روز می تونه کمک خوبی بکنه مخصوصا زمان برنامه نویسی یا امتحان که علاوه بر موارد بالا ، باعث کاهش اضطراب هم می شه.

حواستون باشه زمانی که نفس عمیق می کشید مطمئن شید که هوا باید وارد دیافراگمتون بشه . یعنی قسمت انتهایی ششتون تقریبا بالای شکم

چای سبز بنوشید

به نقل از The American Journal of Clinical Nutrition نوشیدن ۵ الی بیشتر فنجون چای سبز در هر روز ،می تونه احتمال بیماری های ناشی از اضطراب های روانی رو ۲۰ درصد کاهش بده و شما رو مثل کافئین شارژ کنه.

استراحت کنید (منظور وقفه های بین کار هست)

این قسمت مقاله رو خوشم نیومد ، از دید خودم می نویسم.

سلول های مغزی پس از کار کردن گرم می شن (یه سری تستای مختلف هم در این رابطه هست که می تونید از اینترنت اونا رو مشاهده کنید.) و زمانی که این گرما به اوج خودش برسه ، همون زمانیه که ما خستگی مغزی رو حس می کنیم و وقفه های کوتاه بین کار باعث می شه فعالیت مغز به حالت عادی برگرده و دوباره انسان شارژ بشه. برای این کار من تکنیک پومودورو رو پیشنهاد می کنم. ۲۵ دقیقه کار ، ۵ دقیقه استراحت (منظور منحرف کردن مغز ازون کاری که در حال انجام هست.)

pomodoro رو حتما گوگل کنید.

 

بخندید

از قدیم گفتن خنده بر هر درد بی درمان دواست.

خنده باعث می شه قسمت هایی از مغز رو تحریک می کنه که دقیقا باعث می شه انسان آزادانه تر و گسترده تر فکر کنه.

همیشه به خودتون یاداوری کنید که باید بخندید! تو کانالای مطالب طنز عضو شید ، عروسکای بامزه بخرید ، بک گراندای خنده دار واسه موبایل و کامپیوترتون انتخاب کنید و از اعماق وجودتون آزادانه بخندید.

روش های بلند ، با ماندگاری دائمی:

مواد تقویت کننده مغز بخورید!

تعداد زیادی خوراکی های (حتی خوشمزه) هستند که باعث افزایش قدرت مغز می شن و بلعکس.

خوراکی هایی با شکر زیاد یا کربوهیدرات های تصفیه شده ، فست فود ها و از همه مهمتر نوشابه باعث کندشدن پردازش های مغزی و نهایتا تنبل شدن مغز می شه!

سعی کنید خوراکی هایی که امگا۳ زیادی دارن مثل فندق و ماهی

تخمه کدو ، تخم کتان ، لوبیا ، اسفناج  ، بروکلی ، کدو و دونه سویا  بخورید.

امگا۳ باعث بهبود جریان خون و بهبود عملکرد انتقال دهنده های عصبی و نهایتا افزایش سرعت پروسه ی فکر کردن می شه.

خوراکی های با منیزیم بالا هم  (مثل میوه ها و سبزیجات و نخود ها و لوبیاها) بدلیل افزایش سرعت پیام رسانی به مغز (brain message transmission) بسیار مهم ان.

تحقیق های محققان نشون دهنده اینه که بلوبری باعف می شه یادگیری سریعتر و بهتری داشته باشید که معمولا این میوه توی ایران کم هست و البته با قیمت بالاتر نسبت به میوه ها بفروش می رسه. (شاپینگ سنتری که ما میریم هر بسته ۱۵۰ گرمی اون رو ۱۵ هزارتومان می فروشه)

کولین (فکر می کنم نوعی ویتامین b هست) موجود در سبزیجاتی مثل بروکلی و گل کلم هم پتانسیل خیلی بالایی برای رشد سلول های مغزی داره که طبیعتا باعث هوش بیشتر می شه.

کربوهیدارت کامل (تصفیه نشده) هم انرژیه بالایی برای مغز و بدن داره که می تونه در نان آرد سفید کامل (نون واقعی و بدون جوش شیرین!) برنج قهوه ای،جو و غلات ، عدس و گندم یافت بشه.

این پست ادامه دارد…